Detta händer v12 2024

Vi börjar närma oss påsk, själva höjdpunkten och kärnan i vår tro.

Palmsöndag – Jesu intåg till Jerusalem

Skärtorsdag – Jesu sista måltid med lärjungarna. Nattvarden instiftas, den natt då han blev förråd.

Långfredag – Jesus torteras, och korsfästs bland förbrytare på Golgata för vår synd.

Påskafton – Väntan

Påskdagen – Uppståndelsedagen, Jesus uppstår från de döda, graven är tom, det finns liv bortom döden i Jesu namn!

Vi kommer att fira påskens högtidsdagar i vår församling. Ett separat mail med info kring påsken kommer.

Detta händer under vecka 12 i vår församling

Tisdag – Ingen veckomässa, Olof är på utbildning. Åter den 25/3

Onsdag kl.12-13 – Lunch bön, tag med maten under lunchen för att äta med andra och sedan be och lovsjunga Jesus.

Torsdag kl.10 – Bön

Torsdag kl.19 – Bibelstudium (Matteus 5:6-12)

Lördag – Regional mötesplats i Örkelljunga för EFS Syd

Söndag kl.10 – Gudstjänst, påskveckan börjar!

Palmsöndag – Jesu intåg till Jerusalem“Vägen till korset”– Palmkors delas ut till alla- Söndagsskola- Nya medlemmar välkomnas- Olof Schelin predikar- Lovsång- Solo sång Ethel Schelin- Värd grupp 4- Gemenskap och fika efter gudstjänsten, korv med bröd serveras till barnen.