Det här är vi

Hej och välkommen till Möllebackskyrkan i Karlskrona!

Vi är en församling som tillhör EFS med ett nära samarbete med Stadsförsamlingen i Karlskrona. Vi är idag ca 60 medlemmar och firar gudstjänst varje söndag. Vi har olika verksamheter igång, läs gärna i programbladet för aktuell information. Några av verksamheterna, förutom gudstjänst och mässa så har vi: Katekumenat, Bibelsamtal, middagsbön med lunch, morgonmässa och Söndagsstunden för barnen samt Möllebacksblåset.

Välkommen in !

Kort om EFS
EFS som rörelse är en del av Svenska kyrkan.

• EFS bildades 1856 av några studenter i Stockholm som ville sprida evangeliet till svenska folket. Efterhand anslöt sig fler till verksamheten, och Evangeliska Fosterlands-Stiftelsen bildades.
  • 1861 beslutades om en egen utlandsmission och redan 1866 landsteg de första missionärerna i Eritrea
  • Rörelsen består idag av ca 16.000 människor som är medlemmar i någon av de 400 föreningar som finns spridda över landet.

EFS är en evangelisk-luthersk rörelse. Evangelisk för att den understryker att det centrala i kristendomen är evangeliet – det glada budskapet om Jesus! Luthersk för att det betecknar den riktning inom kristendomen som Svenska kyrkan tillhör.

Läs mer på www.efs.nu