Detta händer v7 2024

Nåd och frid i Jesus Kristus kära församling!

Påsken är kristendomens stora händelse och högtid ! Jesu död och uppståndelse för din och min frälsning.

Jesus sade

Se, vi går upp till Jerusalem, och allt som är skrivet om Människosonen genom profeterna ska gå i uppfyllelse.   Han ska utlämnas åt hedningarna, och de ska håna och skymfa honom, spotta på honom,  gissla honom och döda honom. Och på tredje dagen ska han uppstå.”

Inför påsken går vi nu in i den “stora fastan” som äger rum i 40 dagar och nätter med start nu på onsdag, den dag som kallas för Askonsdagen.

På Askonsdag kväll kl.19.00 i kyrkan kommer det vara andakt. Man får då blir struken på pannan med korstecknet av aska och rikta hjärta och blick mot påsken.

Jag vill uppmuntra dig att komma, fastan är en gåva från Gud till oss för att vi skall få chans att ställa om våra hjärtan och låta Gud ha den främsta platsen i våra liv.

Detta händer under vecka 7.

Tisdag kl.09.30 – Veckomässa, samtal för den som vill efteråt

Tisdag kl.10.00 – Våga vara

Tisdag kl.18.00 – Styrelsemöte

Onsdag kl.12.00 – 13 – Lunch bön, tag med din matlåda för att äta och sedan be tillsammans med andra, en kraftstation mitt i veckan.

Onsdag kl.19.00 – Askonsdag andakt

Torsdag kl.10.00 – Bön

Torsdag kväll inget bibelstudium då Olof är på brandmans övning. (Åter tors 22/2)

Söndag kl.10.00 – Mässa (1a söndagen i fastan)

“Prövningens stund”

Predikan och Liturg – Olof Schelin

Lovsång – Daniel Mämecke

Värdgrupp 3

Gudstjänsten fortsätter sedan med gemenskap och fika.

Gud välsigne dig