Återinvigning av kyrkan, efter vår stora renovering, och starten på ett nära samarbete med Svenska Kyrkan

Söndagen den 12;e juni hade vi återinvigning av kyrkan efter flera månader med renovering. Kyrkan har blivit handikappanpassad, med hiss och toaletter på ovanplan. Men vi har även fått ett nytt och fräscht kök så att vi kan servera många besökare.

Renoveringen har kostat över 3 miljoner kronor, och det är tack vare vårt nära samarbete med Svenska Kyrkan som vi har kunnat göra denna renovering, eller om man så vill ombyggnad. EFS Möllebackskyrkan har sedan drygt ett år tillbaka stärkt sitt samarbete med Svenska Kyrkan, där Svenska Kyrkan köpt in sig i vår kyrkfastighet med 30%. Det är alltså det som gjort renoveringen möjlig. Samarbetet har som mål att driva mer verksamhet i Möllebackskyrkan, verksamhet som i dag drivs i Svenska Kyrkans olika fastigheter, bland annat är det mer barnverksamhet och caféträffar några lördagar, och mycket mer. Detta är fantastiskt roligt, och vi tror och hoppas på att detta ska vara en start på något nytt och spännande för oss här i Karlskrona.

Till invigningen kom 76 besökare och ytterligare 23 som medverkade i blåsorkestern som nästan fick taket att lyfta sig när de drog igång. Det var verkligen roligt att se så många besökare. Efter invigningen/konserten så bjöds det på stort kak- och tårtkalas.

Nedan bilder från invigningen.

IMG_8138 IMG_8137 IMG_8131

1b. Fasaden 10a. Köket 10c. 12k.