Månadsbrev, Corona, Stefan Löfven, vad händer nu ?

Hej EFS;are !
Här kommer ett månadsbrev för November, med en hel del information, så hoppas ni orkar läsa till slutet 🙂
Som antagligen ingen missat så har Stefan Löfven gått ut med förbud från att träffas mer än 8 personer samtidigt.
De regler kring Corona som nu gäller är rätt tuffa och påverkar oss alla skulle jag tro.
Det betyder också att vi i vår kyrka, EFS Möllebackskyrkan, behöver pausa mycket verksamhet under en tid.
MEN…. vi tänker nytt, för på Söndag kommer vi köra Gudstjänst ändå, fast denna gång över Facebook, med live video.
Det är Helene Sturefelt som kommer hålla i Gudstjänsten, som görs från Listerkyrkan.
Visst är det häftigt !
Här är länken till vår Facebook sida:
Om detta går bra, så ska vi försöka göra det igen, vi återkommer kring det.

Missionsauktion
Eftersom vi tyvärr har fått ställa in årets missionsauktion ber vi ändå er, att om möjligt, skänka en tanke, bön och/eller bidrag till EFS Mission. Se gärna EFS hemsida för mer information om de olika projekt som finns och hur man kan bistå dem: https://www.efs.nu/ge-en-gava/

Valberedningen
Vid nästa Årsmöte så har två medlemmar i styrelsen aviserat att de stiger av. Vi är så tacksamma för den tid och det arbete de har varit med i och förstår att det är dax för något nytt. Det betyder att vi har några vakanser att fylla, och Valberedningen vill gärna få in förslag på medlemmar som kan ställa upp och arbeta i styrelsen eller i något av föreningens utskott eller kommittéer. Hör gärna av er till [valberedningens sammankallande] med förslag.

Program och Affischeringen
Vi ska försöka få ordning på program och affischering, men som ni säkert förstår är det en hel del ändringar i scheman under denna tiden.

Vägval EFS Möllebackskyrkan Serien
Vårt arbete med att ta fram mål för vår förening/församling får pausa helt enkelt, tills vi vet bättre när vi kan träffas igen.
Vi kommer utvärdera om några veckor, så vi återkommer med ny information när framöver.

Våga Vara
Kommer pausa tills vi vet bättre

Bönegruppen
Kommer pausa tills vi vet bättre

Söndgsstunden
Även söndagsstunden får göra uppehåll, men vi hoppas på en pizza och filmkväll när restriktionerna lättar igen. Fram till dess önskar vi alla en riktigt god jul.

Föreningsmöte …
Vi skulle haft föreningsmöte under kvartal 4 (Okt-Dec), vi får se om vi kan få till det över WebEx men inget är beslutat kring det

Även om det sätts upp förbud, stängs ner, och det kanske ser lite mörkt ut, så pågår det en hel del i och kring vår kyrka.

Jag önskar er Guds Rika Välsignelse
Tobias Eriksson