Bial, Barn i alla länder

Välkommen till Internationell kväll som denna gång sätter fokus på barn och Barn i alla länder (Bial) som är barnens egen missionssatsning inom EFS och Salt.

Från den 14/2 – 7/3 pågår EFS kampanjveckor för Bial.

Bial vill att barn ska få höra talas om Jesus och att barns rättigheter enligt FNs barnkonvention efterlevs samt att barn blir delaktiga i kristen mission. Kampanjen har temat “Alla barn har rätt till liv” och belyser barns rätt till överlevnad och utveckling i en värld där barn alltid drabbas hårdast i tex väpnade konflikter och fattigdom, och nu dessutom under en pandemi. Genom insamlingen till EFS systerkyrkor och partners kan vi vara med och förändra barns liv!

I Tanzania har EFS två utsända Bial-missionärer; Nora Sandahl och Marita Hasselberg. Nora arbetar på Iringa stift med barnperspektiv i kyrkans arbete och hon är sjuksköterska på Ilula sjukhus. Marita är barnsjuksköterska och arbetar på barnavdelning och BVC på Bunda sjukhus.

Var med och stöd Bials arbete för barns rätt till liv!

Swish: 123 421 68 91⠀

Bg: 900-9903, märkt Bial

Tack för din gåva!

Våra internationella kvällar sänds på Facebook och det går bra att delta utan att ha ett Facebook-konto. Följ endast länken https://www.facebook.com/efs.nu